מאסטרים החשובים בקפוארה

ראשי >מאסטרים חשובים

ויסנת פחיירה פסטיניה
מאסטר פסטיניה

סוגי הקפואירה:
קפואירה אנגולה - קפואירה אנגולה נולדה בברזיל. בשנת 1888 הייתה התפתחות בשביל הספורט - אומנות הלחימה הברזילאית , זו לחימה שמעל הכול יש בה : זריזות ידיים ורגליים, תרגילי הגנה והתקפה, כוראוגרפיה , סלטות באוויר , שירה ונגינה בכלי הנגינה של הקפואירה לברזיל יש אומנות לחימה ששמה קפואירה הז´יונל , קפואירה הז´יונל ניקרה כך משום שנולדה בעיר באייה , בקפואירה ישנם סגנונות שונים כמו אנגולה וקפואירה הז´יונל.

ויסנת פחיירה פסטיניה הייה האדם הכי מפורסם באנגולה בברזיל והייה מוכר בתור מסטר מקור האנגולה הוצא מאפריקה , האנגולה מייצגת תרגילים אטיים וקרובים לרצפה זהו משחק איטי יותר ושם האנגולרוס (שחקני האנגולה) המתינו לתורם מקופפים. פנדיי בחודה של הקפואירה - אנגולה כלי הנגינה הם יותר מכווננים , בדרך כלל בחודה משתמשים ב3בריבאוס, אתבק אחד, 2 פנדאירוס ( תופי מריים) חקי חקי אחד ואגוגו אחד. בקפואירה די אנגולה התחמון שווה יותר מהכוח הפיזי. האנגולרוס לא היו

 

צריכים ללכת ללמוד כדי להמציא תרגילים, לפי התנועות שהיו עושים התרגילים היו יוצאים מהם בטבעיות, הרפלסים האינקסטנקטבים והצורך להשתחרר מהלחץ. הנשק הגדול של הקפואירה אנגולה מתגלה בהגנה מההתקפה, החוכמה הייתה לחכות להפת

עות הזדוניות האנגולרו צריך להיות מהיר, גמיש ושהיו לו רפלקסים.

אחת התכונות שיעילות אצל האנגולרו שהוא ערמומי הוא מנסה להראות שהוא חלש ושאינו יכול להגן על עצמו הוא רוצה לתת לאויב שלו תחושה של שליטה במשחק הוא עשה זאת כדי לבלבל אותו. במהלך המשחק האנגולרו לומד את חולשותיו של האויב לקרב או למשחק, וכך הוא תוקף אותו כשהוא הכי פחות מצפה לזה.

מאפייני ההתקפה הם לרוב בתנועות שאין בהם שיווי משקל חסתאיראס, בו זמנית הלוחם עובד עם הידיים והרגליים במגע עם הרצפה הוא קפץ כמו חתול , התפתל כמו נחש וחיכה לרגע שיוכל להקיש את האויב שלו. בעבר הייה מעט טכניקה ומהירות , לא היו תרגילים תרגילם מבהילים מבהילם ולא היו תרגילי מוות.

בטקס של קפואירה אנגולה בטקסיות אמיתית הקפוארסטים קובעים את סוג המשחק לפי קצב הנגינה. (לדוגמה: משחק ידידותי משחק תחרותי אפילו קרב אלים בלי כוונה ). וכל מה שקרה הייה חלק מהטקס ובסופו של דבר זו הייתה חגיגה כולם שתו, נגנו ושרו החמיאו זה לזה ובסוף היו נפרדים בציפה לחודה הבאה.


מסטר: בימבה
קפואירה הגיונל
מנואל דוס חייס משאדו מוכר כמסטר בימבה שיצר את הקפואירה הגיונל ביאנו שנולד בסלבדור ב- 23/11/1900 מסטר בימבה הייה אדם צנוע שלא הייתה לו ה אפשרות ללכת ללמוד אך למרות זאת בימבה הייה פיקח ולמד בדרך שלו, הוא חשב שהקפואירה אנגולה זה משחק מאוד איטי , אז בימבה החליט ליצור סוג חדש של קפואירה, קפואירה מתוחכמת יותר. מסטר בימבה הוא האבא של הקפואירה הגיונל שהקים את אקדמיית הקפואירה הראשונה בשכונה בה נולד , שכונת אנזינאוו ווליו דה בורוטייס. מאוחר יותר התחיל לנהל שיעורים במחנות צבאים c.p.o.r - בצבא ,במשטרה ובבית הנבחרים (palacio do govrno). מסטר בימבה חיפש להניעה ולזרות את הקפואירה, מסטר בימבה הייה המסטר הראשון שהמדינה הכירה בו הוא הייה מוכר ב משרד החינוך , במשרד העובדים הסוציאלם ובמשרד התרבות. מסטר בימבה נתן מראה פילוסופי חדש לקפואירה הוא חזר למשחק האתלטי שמשך את הנשים שלא כללו במשחק. בימבה יצר הבטיזאדו , הבטיזאדו זה טקס שנועד כדי לבחון את התלמיד.


בבטיזאדו נהוג לתת כינוי לכל תלמיד לפני או אחרי החודה של הקפואירה ,משם מקור הכינויים של כל המסטרים הגדולים . בתקופת הבטיזאדו הקפואריסטים קיבלו ממסטר בימבה מטפחות משי שלבו על הצוואר זה הייה הסמל של הבטיזאדו. המסורת הייתה מטפחת משי שנועדה כדי שהקפוארסיט יוכל להגן על עצמו מסכיני הגילוח (כשסכין הגילוח נגע במשי הסכין הייה מחליק). מטפחות המשי שמשו גם כדי להבדיל בין הדרגות , עם הזמן המטפחות הוחלפו בחגורות שבצבעי הדגל של ברזיל ע´´י ההסתדרות הברזילאית לקפואירה .

hanan&shiran

חיפוש

מבזקים